945600 besøgende siden 01-04-07

Aabenraa Sportsdykkerklub
Kystvej 29 6200 Aabenraa

 
NYT REGELSÆT FOR ALLE I AABENRAA SPORTSDYKKERKLUB AF 1972 

Bestyrelsen har udarbejdet et nyt regelsæt som alle, der færdes på klubbens område og i klubben, skal kunne efterleve .
Regelsættet er opsat synligt forskellige steder i klubben. Vi ønsker, at der skal være en ordentlig omgangstone og at vi skal behandle folk som vi selv vil behandles.
Venlig hilsen Bestyrelsen.
 
Aabenraa sportsdykkerklub af 1972
Følgende er et regelsæt for Aabenraa sportsdykkerklub, skabt for at bevare en god ånd, god opførsel og ikke mindst god trivsel i klubben:

1) Klubben er skabt som en frivillig forsamling af dykkere, hvilket betyder, at alt arbejde er udført på frivillig basis. Som resultat af dette kan enkeltpersoner ikke drages til ansvar for manglede udførte opgaver. Dog har man et moralsk ansvar for at afslutte påbegyndte arbejdsopgaver.

2) Klubben er i besiddelse af en del materialer i form af klubhus, båd, kompressor og en del dykkerudstyr. Dette bedes derfor behandlet ordentligt, som om det var ens eget. Beskadigelser og slidtage meldes straks til en ansvarlig i klubben.

3) Når man færdes i klubbens navn, forventes en ordentlig og respektful omgangstone, dette gælder udadtil såvel som indadtil i klubben.
Derudover forventes der, at man internt i klubben behandler andre, som man selv ønsker sig behandlet. Hjælpsomhed og respekt er nøgleord i klubben.

4) Som bestyrelsesmedlem er man valgt af klubbens medlemmer. Dette betyder at man er forpligtet til altid at varetage klubbens synspunkter som første prioritet.

5) Fysisk og psykisk overlast, samt mobning tolereres IKKE i klubben. Dette kan i yderste tilfælde medføre til eksklusion af klubben.

6) Håndtering af dykkerture og ansvar i forbindelse med afvikling af arrange-menter/ture. Større arrangementer/ture, og planlægningen af disse, aftales typisk på bestyrelsesmøde, specielt hvor der skal involveres hjælpere til at forestå klubarrangementer. Generelt skal arrangementer i klubbens regi dog offentliggøres på hjemmesiden under arrangementer. DSF sikkerhedsregler skal følges. Jf. Klubbens vedtægter.

7) Håndtering af hjælpere, der er sekundært tilknyttet til div. arrangementer. Når det sker aftales det løbende i klubregi. Kasseren skal have bilag for at udbetale div. udestående for klubben.

Bestyrelsen 2015
 
Hvornår:
d.24-12-2015 kl.08-00
Hvorfra:
Klubben

Huskeliste udstyr:
Dragt - handsker - sokker-Vest - lungeautomat - 2 flasker - Kniv - bodylinie - mellemlinie - Kompas - ur - dybdemåler - Maske - finner - snorkel - Bly - Logbog - tabel - Reservedele: O-ringe - nakkerem - hælrem - Eventuel lygte - harpun - håndspyd
Hvorfra velfærd
Varmt tøj: Regntøj - thermokedeldragt - skitøj - hue - handsker - Håndklæde - badebukser - solcreme - Stor madpakke - Varme drikke: kaffe - te - kakao - suppe - Kolde drikke: Vand - sodavand - øl (efter dykning)
Oprettet af Dennis Calender d. 30-11-2015
©PharaoStein